
Semester mal viesť k cieľu absorbovaním všeobecných teoretických znalostí potrebných na vytvorenie kvalitnej počítačovej hry v programe
UNITY a praktických znalostí (riešenie parciálnych problémov tvorby hry na tejto skúške, ktorá môže mať a má úplne iný obsahový rámec). Súčasne si touto skúsenosťou postupne utrieďujem základné princípy obsahovej a formálnej zložky hry, čiže sa tak nejako prirodzene pre mňa stávajú východiskom pre nasledujúci proces v ďalšom ročníku. JAJA je obsahovo hra o potrebe niečo vlastniť.
Zobral som bežný herný koncept vyskytujúci sa v počítačových hrách od nepamäti — zbieranie zlatých vecí a mierne ho obrátil proti hráčovi. Pretože Super Mário síce zachraňoval princezné, ale po ceste sa na minciach dobre nabalil. Nemôže predsa za ňou prísť s prázdnymi vačkami. Keďže Hra je Svet, v ktorom ako tvorca môžem nastaviť vlastné pravidlá, jedným z pravidiel sa stalo, že keď niečo odniekiaľ neprávom vezmem, bude to niekde inde chýbať. Preto sa v tejto hre z ukradnutých vecí stáva svet, v ktorom sa nám ide ďalej ťažie.
Je to vlastne trochu podraz vykonaný na hráčovi, uznávam. No nechávam na ňom ako sa s týmto podrazom vyrovná. JAJA je zasadený do archetypálneho a animálneho sveta, snáď môžem použiť aj výraz — pudového prostredia. S pudovými emóciami totiž pracuje. Ak má hráč potrebu zbierať ďalej, viac a viac, vlastne sa chytil do pasce, ktorú som mu celý semester pripravoval.
Ďakujem
Matejovi Vojtušovi za poskytnutie písma Dargov Grotest, ktoré bolo v hre použité.